top of page

לרכב על ה"גל" של תנאי השוק

בכל תוכנית שיווק אנו רוצים למקסם את הרווח על כל הוצאה שיווקית. כאשר אנו מחליטים על פעילות שיווקית, אנו נדרשים להתייחס ל"גל" ובהתאם ל"גל" לגזור גם תקציב שיווק.

ה"גל" הוא בעצם "מופע צרכנים" קיצוני וממוקד שמבצע רכישות אגרסיביות בזמן קצר. לא תמיד בשליטה.

בשוק יש כל הזמן "גלים": סופ"ש, חופשת הקיץ, סוף שנה, סיילים בארץ ובעולם, חגים באירופה וארצות הברית, חגי ישראל, גמר הפוטבול, אולימפידה, פתיחת שנה בבית הספר, סוף שנה ועוד...

עסקים שיידעו לשווק את העסק נכון ולהתאים תקציב שיווק ל"גלים" יידעו למקסם רווח על ההשקעה השיווקית.

נכון יש מוצרים שפחות/לא מושפעים מה"גלים", אבל רוב השוק מושפע בצורה חזקה מחגים, קיץ, "סיילים"... ובהתאם מקבלים החלטות רכישה.

ל"גל" יכולה להיות השפעה משמעותית על ההכנסות של העסק!

בכל שנה חברות כמו Amazon.com , eBay ו Alibaba.com מדווחות על עליה מתמדת במכירות של החגים. אין ספק שהשינוי המתמיד שהעולם עובר מבחינת פרסום בדיגיטל עוזר להשפיע על יותר קהל בזכות פילוחים שמתבססים על הרבה יותר נתונים איכותיים ובהתאם מסרים רלוונטיים.

קשה לראות היום אנשים שמצליחים להתנתק מפייסבוק, אינסטגרם ושאר פלטפורמות פרסום דיגיטליות.

חברות משלמות מחירים מטורפים על זמן פרסום בגמר הפוטבול מכיוון שכרגע כולם ב"גל" הטרוף של הפוטבול. וזה בלי קשר לתקציבי העתק שמושקעים בפרסומת עצמה.

מה עם שאר השנה?

לא מפסיקים לשווק! מי שיידע לשווק נכון כל השנה יירכב טוב יותר על ה"גל" וירוויח הרבה יותר.

אז מה לעשות?

למפות (ניתן למצוא בגוגל) את האירועים שצפוי בהם "גל" צרכני.

להכין תוכנית שיווק שנתית שלוקחת בחשבון את האירועים ובהתאם גם גוזרת תקציב שיווק.

לתכנן בצורה מדויקת מה אנו רוצים לפרסם בתקופה זו כדי למקסם תוצאות: מוצרים עם פוטנציאל רווח גבוה יותר, מוצרים לתינוקות, משחקי מחשב ועוד../ה"גלים" יעזרו לנו למקסם את הרווח על ההשקעה בשיווק.

דוגמאות נוספות

בתי מלון מתכוננים חזק לתקופת הקיץ כי ה"גל" של המשפחות שחייבות לצאת לחופש בקיץ קיצוני ובהתאם המחירים והרווחים.

נניח שיש לי אפליקציות טיולים, עדיף להשיק אותה בעונת החגים ולגזור תקציב שיווק גדול יותר בתקופה זו כי פוטנציאל הצריכה של האפליקציה בתקופה זו גדול יותר.

חברת "גד" מקפידה לשווק בצורה יצירתית ואגרסיבית בחג השבועות בגלל הקשר החזק למוצרי חלב אבל היא לא מפסיקה לשווק את המותג והמוצרים שלה כל השנה.

חברות שמשווקות משחקי ילדים יעדיפו לעשות זו בתקופה שהילדים לומדים כי אז השיווק הוויראלי הוא כמו "אש בשדה קוצים" במיוחד אצל ילדים.

לך תפרסם גלידה בחורף...

לעומת זאת לפרסם בחורף גלידה עם תקציב חכם יעזור לחזק "זכירות" אצל הלקוחות ולשפר עוד יותר את התוצאות בקיץ.

בטו באב, כל הגברים בלחץ קניות של מתנות ולהזמין מסעדות. זה הזמן לפרסם הרבה יותר ואפילו קולקציה חדשה של פרחים, שוקולדים ואולי אפילו "תפריט למקסימום רומנטיקה".

סיכום

סביבת השיווק לצרכן היום מרתקת ומספקת לנו אין סוף הזדמנויות להרוויח. גם חברות כמו "אמזון" ו"עליבבה" מתאימות עצמם ל"גלים" של הצרכנים. ומהצד השני הם גם מייצרות "גלים" בעצמם.

במהלך השנה הפעילות בדרך כלל סטטית ומאוד קשה להניע צרכנים מעבר להתנהגות השוק. עסקים שיידעו לבנות עצמם בצורה חזקה כל השנה ינצלו טוב יותר את תקופות ה"גלים" כדי להרוויח הרבה.

זה תמיד מפתיע להרגיש את העוצמה של תקופות אלו במשיכת הלקוחות הכי קשים.

  • Facebook Basic Square
פוסטים
bottom of page